شنبه، تیر ۸

تظاهرات و درگيري در 4 شهر ايران

آخرين گزارشات رسيده تا ساعت 3.5 صبح روز شنبه 8 تيـر از تظاهرات مردم و درگیریها در تهران ، اصفهان ، شیراز و مشهد :

گزارش خبری از تظاهرات امروز تهران ؛ حد فاصل چهارراه فاطمی و بلوار کشاورز ضلع غربی پارک لاله :
امروز طبق وعده و راهنمایی های داده شده از سوی شبکه کانال یک برای تجمع اعتراض آمیز مفاسد اقتصادی راس ساعت 5 بعد از ظهر مردم به صورت پراکنده در مسیر ذکر شده حضور داشتند پیش از ساعت یک حدود 30 الی 50 مامور لباس شخصی به همراه موتور سیکلت و خودروهای استیشن ولکس واگن و هایلوکس چینی به شکل پلاک شخصی در پارک حضور داشتند حدود 10 خودروی هایلوکس چینی گشت ارشاد به همراه بنز های الگانس پلیس سرتاسر خیابان وجود داشت و ماموران زن گشت
ارشاد به همراه ماموران مرد در آنها حضور داشتند که حدودا به 50 نفر میرسیدند.
رفته رفته با گذشت زمان جمعیت بسیار زیاد شد مردم به شکل متفرق در پیاده روی خیابان و به خصوص در پارک قدم میزدند و به همدیگر شعار ماهستیم میدادند.
حدود ساعت 18 و 10 دقیقه جمعیت در جنوب غربی پارک لاله نزدیک بلوار کشاورز جمع شد ماموران لباس شخصی و گشت ارشاد با فراخواندن بیسیم به طرف جمعیت راه افتاند جمعیت در حدود 2000 نفر و شاید هم بیشتر و چند صد نفر هم به شکل پراکنده نظاره گر بودند.

ابتدا زنی شجاع شروع به سر دادن شعار (موجم اگر میروم گر نروم نیستم) کرد و پس از سه بار تکرار از سوی جمعیت ناراضی که بسیار زیاد هم بودند ماموران به شکل هراسان شروع به پرتاب گلوله های
پلاستیکی پینت بال به سوی هوا و حمله به مردم با باتوم کردند ابتدا زنی که آغازگر تجمع بود را دستگیر کردند که مردم با هو کردن مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کردند و درگیری شدید تر شد خیابان برای چند لحظه بسته شد خودروهایی که به دفاع از مردم بوق میزدند مورد حمله قرار میگرفتند.
مردمی که به دفاع از دستگیرشدگان به ماموران حمله میکردند نیز دستگیر میشدند چیزی در حدود 30 الی 50 نفر توسط
ماموران دستگیر شدند اکثرا زنان بودند.
ماموران آنها را به درون خودروهای گشت ارشاد میکشاندند و در این حین ماموران وزارت اطلاعات به تهیه فیلم و عکس از بازداشت شدگان میپرداختند.
ماموران لباس شخصی دارای شوکر الکتریکی و
باتوم آهنی میله و چوب بودند الفاظ رکیک به زبان می آوردند و به کتک زدن مردم بیگناه از پیرزن گرفته تا نوجوانان میپرداختند.
سر و دست ها شکست و بسیاری آسیب دیدند ؛
تجمع حدود 10 دقیقه پس از حمله ماموران پایان یافت و جمعیت به شکل متفرق درون پارک و پیاده روی خیابان حضور داشتند.
نکته قابل توجه این است که مردم بسیار بیشتر از آن چه تصور داشتیم حصور یافتند روحیه مردم قابل توجه بود جمعیت بسیار زیادی در تجمع امروز تهران حضور داشتند.
همگی به هدفمان رسیدیم و اعتراض خود را به رژیم پست فطرت ظلم و جور و جهل آخوندی رساندیم.
مردم شعارهای ما هستیم و ... را سر دادند.
به امید نابودی رژیم.........

شيــوا

***
گزارش از اصفهان
در خیابان های چهارباغ بالا ودروازه شیراز افراد لباس شخصی زیادی دیده می شوند که به شدت از ایستادن مردم در خیابان جلوگیری می کنند حوالی خیابان نیکبخت درگیری های پراکنده ای دیده می شود، فرمانده نیروی انتظامی اصفهان(صدر السادات) سوار بر یک لند کروز که به همراه چند موتور سوار اسکرت می شود مرتبا از خیابان چهارباغ بالا ودروازه شیراز عبور می کند نیروهای اطلاعاتی سرتاسر دروازه شیراز وچهارباغ بالا دیده می شوندو اضطراب در چهره ماموران موج می زند.


كاوه
***
گزارش از شیراز
شیراز نیوز: تعداد زیادی از مردم شیراز در حوالی ساعت 5:30 عصر امروز در میدان علم و بلوار دانشجو در پی دعوت یکی از کانال های ماهواره ای و در اعتراض به مفاسد اقتصادی و برای روشن شدن موارد مطرح شده در پرونده پالیزدار گرد هم آمدند.
این در حالی است که نیروهای امنیتی و شبه نظامی از ساعت ها قبل در آنجا مستقر شده بودند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند. نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری حدود 20 نفر از افراد تجمع کننده نمودند که از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.
تعداد خودروهای نظامی در میدان علم و بلوار دانشجو به شدت زیاد بود و پلیس سعی داشت تا به کمک نیروهای لباس شخصی جو رعب و وحشت را در خیابان حاکم کند.
از جمله نکات جالب در این تجمع، حضور فرماندار شیراز، قاضی پرونده دانشجویان احضار شده به دادسرا در جریان تجمعات اسفندماه دانشگاه شیراز و نیز کارکنان حراست تمامی دانشگاه های شیراز در محل های ذکر شده بود.
اوج تجمع در ساعت 7 عصر بود که منجر به دستگیری تعدادی از مردم شد.
این اعتراض مردمی تا ساعت 8 شب ادامه یافت و پس از آن بلوار دانشجو با ترافیکی غیر عادی روبرو بود که ناشی از حضور مردم با ماشین های شخصی شان در آنجا بود.

مريم
***
گزارش از مشهد
پرواز غيرعادي هلي كوپتر هاي نظامي در ساعات اوليه بامداد روز جمعه خبر از آغاز روزي متفاوت مي داد. مشهد امروز حال و هواي ديگري داشت. بوي همدلي و اتحاد مردم پس از مدتها به مشامم رسيد.شهروندان مشهدي با حضور انبوه خوروهايشان و ايجاد ترافيك سنگين در معابر مختلف شهر ، نه تنها باعث اختلال در روند عمليات ماموران امنيتي شدند كه گونه اي جديد از اعتراض مسالمت آميز را به نمايش گذاردند. نيروهاي سركوبگر از نهادهاي مختلف گردآوري شده بودند. اگر لباس شخصي ها را در نظر نگيريم فقط تعداد نيروهاي انتظامي به اندازه اي بود كه بتوان ادعا كرد اينان خود را براي جمعيتي چند ده هزار نفري آماده كرده بودند. شمار خودروهاي پليس نيز تعجب آور بود. يطوريكه گاهي در يك ميدان فرعي پنج خودروي پليس حضور داشتند. از آن عجيب تر استفاده از توان حداكثري نيروهاي مربوط به راهنمايي و رانندگي براي مقابله با مردم بود! طوريكه در چهارراهي كه در سال، يكبار هم رنگ ماموران را نمي بيند فقط هشت مامور راهنمايي و رانندگي حضور داشتند. همينك در ساعت 22:30 اثري از كاهش ترافيك به چشم نمي خورد.

بابك
***
بیانیه شماره یک دانشجویان دانشگاه های مشهد در حمایت از تجمع عصر جمعه پارک ملت :
با گسترش اعتراضات روز افزون مردم به جان رسیده از استثمار، امروز جمعه هفت تیر ماه در ساعت 17 تجمعی با حضور بیش از 3 هزار نفر در محل پارک ملت مشهد برگزار شد که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه گردید.
هر چند پیش بینی می شد با حضور مردم برای اعتراض به وضعیت اسفبار اقتصادی و معیشتی شان شاهد برخورد گسترده و خشونت بار نیروهای امنیتی رژیم با معترضین باشیم اما موج دستگیری همراه با ضرب و شتم، ما را به عنوان دیده بانان حقوق بشر در مشهد نگران سرنوشت و نوع برخورد با بازداشت شدگان کرده است.بازداشت فرزاد حسن زاده دانشجوی آزادیخواه و برابری طلب و توحید دولتشناس از فعالین سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد به همراه بیش از دویست تن دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم اعم از زن و مرد و کودک تنها بخش ناچیزی از برخورد فاشیستی جمهوری اسلامی با اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است.موج اخیر گرانی ها و وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی و تزاید فزاینده اختلاف طبقاتی مردم را ناگزیر از حرکت به سمت اعلام علنی نارضاینی شان به صورت اعتصابات و تجمعات خودجوش نموده است.اما جمهوری اسلامی با کمک گرفتن از تمام نهادهای ارتجاعی خود در تلاش برای منحرف کردن مسیر اعتراضات است، اعتراضاتی که تداوم آنها بی شک مشروعیت پوشالین این نظام را بیش از پیش با چالش مواجه می سازد. ما دانشجویان دانشگاه های مشهد ضمن محکومیت گسترش برخورد پلیسی و قضایی با مردم، خواستار آزادی فوری و بی قیدوشرط تمامی بازداشت شدگان از جمله فرزاد حسن زاده و توحید دولتشناس می باشیم و اعلام میداریم که در صورت عدم تحقق این امر از تمام امکانات و توانایی های خود در جهت نیل به مقصود استفاده می نماییم.

دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب مشهد
فعالین صنفی و سیاسی دانشگاه آزاد مشهد

^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^
فيلترشكنهاي دوشنبه 10 تير 87 :
https://jamishloo.comhttps://gorgsaran.comhttp://www.buttarmor.com/http://www.breaklimit.info/http://unblockmyspacenow.info/http://allstarhide.info/http://coverme.in/http://oversurf.info/http://easysecurity4u.com/http://000.baboproxy.com/http://usatoday-topnews.info/http://www.omghuh.com/http://www.lojeca.info/http://www.loopydoo.info/http://lazyfoo.info/http://9i2.info/http://mpf0813.blogsky.com/http://www.surfunblocked.com/http://s2vm.com/https://hesamabad.comhttps://chapnameh.comhttp://summerclass.info/http://summerwave.info/https://gorgdelan.comhttps://herabawl.comhttp://marioproxy.net/http://www.freeasabird.co.cc/http://www.whoaminow.co.cc/http://www.guerillo.com/http://www.omghuh.com/http://www.khole.co.cc/http://mpf0813.blogsky.com/http://www.glype.co.uk/http://bessfilter.info/http://getaroundbesspoxi.info/http://www.shortbump.com/http://getaroundwebsensepoxi.info/https://hatamabad.com/https://gorganj.com/http://www.mojeca.info/https://hasangheshlagh.comhttp://giftwinner.info/http://www.oracleproxy.com/http://www.hideall.org/http://www.clickwish.info/http://www.safesearchingforjournalists.info/http://www.proxyg3.com/https://geromand.comhttp://smartunfilter.info/http://proxycrusher.org/http://coverme.in/http://mpf0813.blogsky.com/http://buttarmor.com/http://www.freetheinternet.co.cc/http://proxyboost.net/http://surfhandysmurf.info/http://abcprox.info/http://www.a1003.co.nr/https://goltappe.comhttps://garmsir.com/https://golberenji.com