سه‌شنبه، بهمن ۸

بي بي سي عزيز ؛ خط فقر اينهاست...



حتما خبر داريد چند وقته بي بي سي فارسي روي هاتبرد رفته و سايتش هم حسابي خوش بر و رو شده... اما ديشب كه بطور اتفاقي داشتم مطالب اين سايت رو ميخوندم موضوع جالبي توجهم رو جلب كرد :

::::::::

خط فقر در زندگی شما کجاست؟

وزیر رفاه ایران می گوید در سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار نفر زیر خط فقر زندگی کرده اند در حالی که به گفته بانک مرکزی این کشور، تعداد افراد زیر خط فقر 14 ميليون نفر است. برآوردها هم نشان می دهد که دست کم دو میلیون نفر از جمعیت ایران زیر خط فقر شدید و در خطر گرسنگی قرار دارند.

شما باید چقدر درآمد داشته باشید که بتوانید از نظر اقتصادی به راحتی زندگی کنید؟

بر اساس گزارش بانک مرکزی ایران، در سال گذشته نرخ خط فقر برای هر فرد که در شهر زندگی می کند بیشتر از 100 هزار تومان بوده است. با این حساب، اگر یک خانواده چهار نفره در ماه کمتر از 400 هزار تومان درآمد داشته باشد زیر خط فقر قرار می گیرد...

::::::::

البته به غيراز دُر افشاني وزير رفاه - كه چند دقيقه اي باعث رفاه حالم شد! - سوالي كه از طرف سايت مطرح شده بود، به نظرم جالب اومد ؛

شما باید چقدر
درآمد داشته باشید که بتوانید از نظر اقتصادی
به راحتی زندگی کنید؟


در جواب طراح سوال بايد كوتاه و مختصر بگم كه من، در صورتي مي تونستم - به قول شما - "به راحتي زندگي كنم" كه :

مثل آيت الله واعظ طبسي و فرزندان، مالك 12 معدن بودم يا شايد هم زماني كه آيت الله امامي كاشاني (امام جمعه موقت تهران) بودم و معدن سنگ مرمر دهبيد و چند معدن ديگه در گوشه و كنار ايران داشتم، البته اگه اينقدر ثروت داشتم ديگه لازم نميديم مردم پشت سرم نماز وحدت بخش جمعه بخونن ! ؛

.

.

.

.

.

بله... من وقتي خودم رو زير خط فقر احساس نميكنم كه يا مثل شيخ محمد يزدي دبير جامعه روحانيت مبارز ! و جناب محمد علي شرعي، نماينده خبرگان از قم، كارخانه لاستيك سازي رو با لاستيكاش يه جا قورت بدم يا مثل آيت الله علم الهدي - امام جمعه معتقد و نگران ِاسلام ِ مشهد - 2000 تا 2000 تا خودرو براي شركتم سفارش بدم ؛

.

.

آره بي بي سي عزيز... زماني ميتونم راحت زندگي كنم و خودم رو در رفاه ببينم كه مثل آيت الله مكارم شيرازي - استاد اخلاق اسلامي - از بالاي قله شِـكر، كارگران بدبختي رو تماشا كنم كه براي اعتراض به عدم دريافت حقوقشون، كتك ميخورن !

اما نه... ترجيح ميدم همون شخصي باشم كه زير خط فقر زندگي ميكنه ولي هيولاهايي آدم خورمثل اين افراد نباشم...


در آخر بايد بگم كه "خطي" كه دارا و ندار رو از هم متمايز ميكنه احتمالاً، علي اكبر ناطق نوري ، رفيق دوست ، حبيب الله عسگر اولادي، علي فلاحيان و امثال اينهاست...

.

.

.

.




.

.

.

راستي... يادم رفت ؛ من اگه آقاي رفسنجاني بودم خيلي خوب ميشد نه ! :))