جمعه، شهریور ۸

ايرانيها با آغوش باز اسلام را پذيرفتند!!! + فيلترشكن دوشنبه 11 شهريور

آيا ايرانيان اسلام را با آغوش باز پذيرفتند ؟!
مواردي كه ثابت مي كند چنين نيست


پس از پست دو مطلب قبلي – كه قصدم از ارسال آنها فقط تحريك قوه تفكر و تعقل بود ! - آنچه برايم جالب بود واكنشهاي "غيرمنطقي و به دور از عقلي" بود كه برخي از اسلام دوستان عزيز از خود نشان دادند (كافيست براي ديدن نوع اعتراض اين عزيزان به قسمت نظرات انتهاي صفحه مراجعه كنيد) ؛ اما در اين ميان يكي از دوستان اسلام شناس !!! كه در شأن خود نمي ديد در قسمت نظرات پيام بگذارد! و به من ايميل زده بود ، در قسمتي از آن با نقل قولي از علي شريعتي اشاره به اين مطلب داشت كه " کجا ایرانی از همان اول در برابر اسلام قرار گرفت و نخواست اسلام را بپذیرد؟ کجا چنین چیزی است ؟ ؛ یک جا ، یک نمونه نیست " ؛ اين نقل قول به نظرم از كتاب " علی و حیات بارورش پس از مرگ " باشد ؛
اما لازم ديدم براي اطلاع اين عزيز و هم فكرانش نمونه اي از مقاومت مردم ايران در زمان حمله اعراب مسلمان به ايران را بازگو كنم ؛ لطفا برای اینکه دشمنی علی شریعتی ، نظريه پردازهاي اسلامي وامثال آنها را با ايران و ايراني بدانید و فریب دروغها و مغالطات ايشان را نخورید به نمونه هایی که مي نويسم دقت كنيد :

مسلما بعضی قبایل مناطق عرب نشین امپراتوری ساسانی - در مجاورت قلمرو اسلامی - پس از حمله اعراب مسلمان ؛ اسلام را پذیرفتند (چیزی که محققان اسلامی ؛ به تکرار آنرا " استقبال ایرانیان از اسلام " قلمداد کرده اند با این حال باید دانست که بیشتر نواحی عرب نشین ایران (مانند حیره ؛ انبار ؛ فرات ؛ نواحی سواد و ...) پس از جنگ با اعراب مسلمان ؛ از پذیرفتن اسلام خود داری کردند و تنها به پرداخت جزیه (ماليات) گردن گذاشتند . این امر آنچنان عجیب بود که خشم سرداران عرب را برانگیخته بود .
(ع.میر فطروس ؛ ملاحظاتی در تاریخ ایران ؛ صفحه 71)


در همه شهرها و ولایات ایران ؛ اعراب مسلمان با مقاومت های سخت مردم روبرو شدند. در اکثر شهرها پایداری و مقاومت ایرانیان بیرحمانه سرکوب گردید ؛ مثلا در سقوط مدائن و خصوصا مقاومت مردم در جنگ جولاء ؛ اعراب مسلمان ؛ خشونت زیادی از خود نشان دادند آنچنانکه مورخین از آن بنام " واقعه هولناک جولا " یاد کرده اند . در این جنگ ؛ صدهزار تن از ایرانیان کشته شدند و تعداد فراوانی از زنان و کودکان ایرانی به بردگي رفتند و تعداد کشته ها بقدري بود كه دشت را پوشانیده بود ، اين نمونه جلال جنگ بود !

(تاريخ طبری ج 5 صفحه 1829 ؛ تاریخ کامل ؛ ابن اثیر صفحه 340 ؛ فتوح البلدان بلاذری صفحه 65)

دینوری حتی تاکید می کند که پس از شکست ایرانیان در جنگ جولاء و فرار یزدگرد به قم ؛ مردم در همه جا به هیجان آمدند و از هر سو برای اجابت ندای کمک و استعانت یزدگرد ؛ حرکت کردند ؛ و مردم از قومس (دامغان) ، طبرستان و گرگان و دماوند و ری و اصفهان و همدان و ماهان ؛ بسوی یزدگرد روی آوردند و گروهی از جنگجویان بر او گرد آمدند .

(اخبار الطوال ؛ به نقل از ملاحظاتی در تاریخ ایران صفحه 72)

در حمله به دهکده الیس (هم مرز قلمرو اسلامی) جاپان ؛ سالار دهکده الیس ؛ راه را بر خالدبن ولید بست . جنگی سخت بین سپاهیان عرب و ایران در کنار رودی که بسبب همین جنگ بعد ها به " رود خون " معروف گردید در گرفت . در برابر مقاومت و پایداری سرسختانه ایرانیان ؛ خالد نذر کرد که اگر بر ایرانیان پیروز گردید " چندان از آنها بکشم که خون هاشان را در رودشان روان کنم " و چون پارسیان مغلوب شدند ؛ بدستور خالد " گروه گروه " از آنها را که به اسارت گرفته بودند ؛ می آوردند و در رود گردن می زدند ؛ مغیره گوید که بر رود آسیاب ها بود و سه روز پیاپی با آب خون آلود ؛ قوت سپاه را که هجده هزار کس یا بیشتر بودند ؛ آرد کردند ...؛ کشته شده ها در الیس هفتاد هزار تن بود .

(طبری ؛ ج 4 ؛ ص 1491)


در جنگ نهاوند نیز ایرانیان مقاومت بسیار و اعراب خشونت بسیار از خود نشان دادند ... مقدسی در باره جنگ نهاوند و مقاومت ایرانیان می نویسد : " .... و دسته های ایرانی ؛ که گویند چهار صد هزار نفر بودند ... در آنجا بودند و به شکیبایی و پایداری سوگند یاد کرده بودند ... و اعراب از ایشان چندان کشتند که خدا داند .... و از اموال و غنیمت ها چندان نصیب اعراب مسلمان گردید که در هیچ کتابی اندازه ی آن ذکر نشده است .

( آفرینش و تاریخ ؛ ج 5 ؛ ص 192 )

در شوشتر مردم وقتی از تهاجم قریب الوقوع اعراب با خبر شدند خارهای سه پهلوی آهنین بسیار ساختند و در صحرا پاشیدند . چون قشون اسلام به آن حوالی رسیدند خارها به دست و پای ایشان بنشست و مدتی در آنجا توقف کردند ... پس از تصرف شوشتر ؛ لشکر اسلام در شهر به قتل و غارت پرداختند و آنانی را که از پذیرفتن اسلام خود داری کرده بودند گردن زدند .

( الفتوح ؛ ص 223 - تذکره شوشتر سید عبدالله شوشتری ؛ ص 16)

شورش دیگری در چالوس رویان روی داد و عبدالله ابن حازم مامور خلیفه اسلام به بهانه (دادرسی) و رسیدگی به شکایات مردم ؛ دستور داد تا آنان را در مکان های متعددی جمع کردند و سپس مردم را یک یک به حضور طلبیدند و مخفیانه گردن زدند بطوریکه در پایان آنروز هیچ کس زنده نماند ... و دیه چالوس را آنچنان خراب کردند که تا سالها آباد نشد ... و املاک مردم را بزور می بردند...؛

(تاریخ طبرستان ص 183 ؛ تاریخ رویان ؛ اولیاء الله آملی ص 69)


در فتح استخر مردم شهر قتل عام شدند و اعراب مسلمان کشتاری بزرگ کردند. با این حال مردم از پذیرفتن اسلام خود داری کردند بلکه با حفظ آیین خود به پرداخت جزیه گردن نهادند .

( تاریخ طبری ؛ ج 5 ص 2009)

رامهرمز نیز پس از جنگی سخت به تصرف سپاهیان اسلام درآمد و فاتحان عرب ؛ بسیاری از مردم را کشتند و زنان و کودکان فراوانی را برده ساختند و مال و متاع هنگفتی بچنگ آوردند .

(الفتوح ج 215)

در حمله به سیستان ؛ مردم ؛ مقاومت بسیار و اعراب مسلمان خشونت بسیار کردند بطوریکه ربیع ابن زیاد (سردار عرب) برای ارعاب مردم و کاستن از شور مقاومت آنان و برای نشان دادن معنویت اسلام دستور داد تا صدری بساختند از آن کشتگان (یعنی اجساد کشته شدگان جنگ را روی هم انباشتند) ... و هم از آن کشتگان تکیه گاهها ساختند و ربیع ابن زیاد ، بَر شد و بر آن نشست بدین ترتیب اسلام در سیستان متمکن شد و قرار شد که هر سال از سیستان هزار هزار (یک میلیون) درهم به امیر المومنین دهند با هزار غلام بچه و...

(تاریخ سیستان ص 80)

در حمله اعراب به ری (نزدیک تهران کنونی) مردم شهر پایداری و مقاومت بسیار کردند؛ بطوریکه مغیره (سردار عرب) در این جنگ چشمش را از دست داد ... مردم جنگیدند و پایمردی کردند ... و چندان از آنها کشته شد که کشتگان را با نی شماره کردند و غنیمتی که خدا از ری نصیب مسلمانان کرد همانند غنائم مدائن بود .

(طبری ؛ ج 5 ص 1975)


در حمله اعراب به آذربایجان ؛ خراسان و همدان نیز مردم بسختی جنگیدند و در برابر اعراب مسلمان مقاومت کردند بگونه ای که بگفته طبری "جنگ و مقاومت مردم همدان در عظمت ؛ همانند جنگ نهاوند بود .... و از پارسیان چندان کشته شدند که بشمار نبود."

در حمله به شاپور نیز ؛ مردم پایداری و مقاومت بسیار کردند بگونه ای که عبیدالله (سردارعرب) بسختی مجروح شد آنچنانکه بهنگام مرگ وصیت کرد تا بخونخواهی او مردم شاپور را قتل عام کنند ؛ سپاهیان عرب نیز چنان کردند و بسیاری از مردم شهر را بکشتند .

(فارسنامه ابن بلخی ؛ ص 116)

در حمله به سرخس ؛ اعراب مسلمان " همه مردم شهر را بجز یک صد نفر کشتند."

(تاریخ کامل ؛ ابن اثیر ؛ ج سوم ؛ ص 208)

در حمله به نیشابور ؛ مردم امان خواستند که موافقت شد ؛ اما مسلمانان چون از اهل شهر کینه داشتند ؛ به قتل و غارت مردم پرداختند ؛ بطوریکه " آنروز از وقت صبح تا نماز شام می کشتند و غارت می کردند."

(الفتوح ؛ ص 282)

فكر می کنم تا آنجا که مقدور بود ؛ بیهودگی سخن كساني را که می خواهند بما بباورانند که : ایرانیان با شنیدن نداي مسلمانان به معنویت اسلام پی بردند و صادقانه آنرا پذیرفتند و یا بگفته مطهری : " ... اسلام برای ایران و ایرانی در حکم غذای مطبوعی بود که به حلق گرسنه ای فرو رود یا آب گوارایی که بکام تشنه ای ریخته شود !!! " ؛ نشانتان دادم و دیدیم که اجداد ما در وجب به وجب آن خاک نجیب ؛ چگونه با دلاوريهاي خود در مقابل متجاوزان پایداری کردند و کوشیدند تا با گوشت و پوست و استخوان خود از دین و زبان و فرهنگ و دیگر آیینهای ملی ایرانی پاسداری کنند؛

اي كاش مي توانستم از چنين افرادي بپرسم به چه دليل حقايق تاریخ را تحريف مي كنند.....

به چه دليل ؟

^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^

فيلترشكنهاي دوشنبه 11 شهريور 87 :

https://sarmadian.comhttps://ferorb.comhttps://fg.where2match.com/http://wowgoldglobal.info/https://218.174.4.107/http://digmydoggie.com/http://surf333.info/https://125.225.39.104/http://surfinschoolonline.info/http://givemeway.info/https://125.232.246.106/http://ladysovereign.org/http://privacyfirst.net/http://www.stopwork.info/http://stocksurfing.info/http://www.proxycreek.net/http://www.sep.freezoka.com/http://viroxi.com/http://www.aboutproxies.com/http://www.proxymonster.org/http://www.undercurtain.info/http://unblockcentral.com/http://www.iamnobody.info/http://surfinschooltoday.info/https://sangsayeh.comhttps://dooshabad.comhttp://www.beboinschool.info/https://220.137.112.203/http://leakr.us/https://125.225.38.202/http://www.0ev.info/http://hidepk.info/https://61.224.30.206/http://www.5ev.info/http://analyz.us/http://www.6end.info/http://www.70q.info/http://www.proxythief.info/http://euth.info/http://827.blogsky.com/http://filevox.com/https://sangrize.comhttps://deyhoock.comhttps://sangposht.comhttps://gk.pcrage2k.com/https://www.uoip.net/http://www.freetotheworld.co.cc/https://220.137.113.6/http://www.berserkwow.info/http://www.type44.com/https://122.124.97.59/http://berserkepisode.info/http://www.2unblock-bess.info/https://118.161.215.62/http://fastcashonline.co.cc/http://berserkepisode.info/http://www.sep.freezoka.com/http://www.unblock-firewalls.info/http://www.hidebehindme.info/http://www.unblock-schoolwebsites.info/http://www.lovelysurf.com/http://www.berserkwow.info/http://www.hidebehindme.info/http://ix-one.info/http://surfhide.us/http://chry.info/https://dawarzan.comhttps://chaharburj.comhttps://ff.flamingopark.tc/http://bypasstheban.com/https://218.166.102.199/http://www.yourinternetproxy.info/http://www.unblockedway.com/https://61.227.138.199/http://www.spaceunblocker.info/https://122.121.241.197/http://anyt.info/http://www.proxyportal.co.cc/http://www.bankopia.net/http://www.yourinternetproxy.com/http://unblocktime.com/http://www.pinkysurfer.com/http://www.x81.us/http://boxf.info/http://www.sep.freezoka.com/https://sangkar.comhttp://www.proxyportal.co.cc/https://125.225.161.153/http://www.jumpablock.info/https://sangindel.comhttps://125.225.99.159/http://www.hopablock.info/https://125.224.128.159/http://liv3.in/http://www.dodgeablock.info/http://www.linestepper.info/http://www.shortbump.com/http://823.blogsky.com/https://bushroye.comhttp://www.lovelysurf.com/https://ex.505.ru/
http://officebrowser.info/http://cheatmyip.info/https://218.173.236.211/http://cleaso.info/http://www.un-blocker.co.cc/https://218.169.119.211/http://concealme.info/https://72.153.138.210/http://rubyfilter.info/http://sperso.info/https://bozghwan.comhttp://823.blogsky.com/http://ifreenet.info/https://61.227.226.239/http://fastferry.info/http://www.2unblock-bess.info/https://220.136.15.238/http://www.neatsurfer.com/http://kamouflage.info/https://220.137.26.232/http://www.revisionforum101.info/http://www.proxxxi.com/http://bebotube.info/http://berserkdirect.info/http://www.accessallowed.info/