چهارشنبه، مرداد ۳۰

اعتراض مردم مريوان به قتلهاي ناموسي+فيلترشكن شنبه 2 شهريور

اعتراض گسترده مردم مريوان به قتل فرشته نجاتي توسط پدرش ؛
نزديك به ٢٠٠٠ نفر از مردم مريوان با در دست داشتن جنازه فرشته نجاتي دختر جوان ١٨ ساله اي كه بدست پدرش سر بريده شد تظاهراتي گسترده برپا كردند. تظاهرات با تحويل گرفتن جنازه فرشته از پزشكي قانوني مريوان آغاز شد. هزاران نفر با شعار مرگ بر ارتجاع٬ زن كشي محكوم است و سخنرانيهاي پر شوري از طرف فعالين مدافع حقوق زنان و مردم ازاديخواه مريوان ادامه يافت. تظاهر كنندگان در مسير تظاهرات، جاده اصلي سنندج مريوان را به مدت چندين دقيقه بستند و توجه صدهها نفر از مسافرين بين اين دوشهر را به اين جنايت هولناك جلب كردند. تا پايان اين تجمع نيروهاي جمهوري اسلامي جرات هيچ گونه عكس العملي را نداشته و از دور نظاره گر تظاهرات مردم خشمگين عليه اين جنايت هولناك بودند.
اعتراض صدها نفره به اين جنايت، بيانگر خشم و نفرت مردم از قتل زنان و دختران، به اسم ناموس است. هزاران زن و دختر در ايران و كشورهاي اسلام زده ، قرباني جهل و تعصب و مرد سالاري ميشوند و در ايران تحت حاكميت جمهوري اسلامي كه دولت و قوانين عملا از قتل ناموسي دفاع كرده و حتي اين نوع جنايت را تبليغ ميكند، اعتراض مردم مريوان به اين جنايت ، بيانگر رشد آزاديخواهي و برابري طلبي و انزجار عمومي از اين قتلها است.
روز پنجشنبه فرشته نجاتي دختر جوان ۱۸ ساله به دست پدرش به نحو فجيعي به قتل رسيد. فرشته جوان كه از ۱۴ سالگي مجبور به ازدواج اجباري شده و سپس از همسرش جدا شده و با پدر و خانواده اش زندگي ميكرد، بدنبال يك نزاع در خانواه ، به خانه عمويش ميرود و پدرش او را به منزل آورده و با وحشيانه ترين نحو او را به قتل ميرساند. اين قتل چنان فجيع و تكان دهنده بود كه مردم را متحير كرد. پدر جاني سر دخترش را از تن جدا كرده بود. اما مردم معترض و آزاديخواه در اعتراض به اين جنايت و عليه فرهنگ و قوانين ضد زن در جامعه به خيابان آمدند. در مراسمي كه در مقابل بيمارستان محل نگهداري جسد فرشته و در مسير راهپيمايي به سوي روستاي كاني دينار، برپا شد، بيش از دو هزار نفر حضور داشتند. در اين برنامه ، سخنرانيهاي متعددي شد و زنان و مردان معترض عليه قتلهاي ناموسي اين جنايت را محكوم كرده و از آزادي و حقوق انساني زنان دفاع كردند. در بخشي از اين مراسم بيانيه تعدادي از فعالين اجتماعي شهر مريوان خوانده شد و يكي از زنان فعال اين مراسم اعلام كرد:
" ما در اينجا جمع شده ايم كه جناياتي را كه همه روزه به اسم ناموس اتفاق مي افتد شديدا محكوم كنيم . ما احترام خود را به فرشته نجاتي و همه قربانيان قتلهاي ناموسي اعلام ميكنيم. متاسفانه فرشته نجاتي ساكن روستاي كاني دينار دو روز قبل به ضرب چاقو توسط يكي از افراد خانواده اش به قتل رسيد. اين نوع رفتار غير انساني كه پديده اي رايج نيز هست، از سوي ما محكوم است. قتل ناموسي بدليل فرهنگ و قوانين و مناسبات موجود است و سكوت و مماشات در مقابل آن به معني تمكين در برابر باز توليد توحش و بربريت است. شكي نيست كه بسياري از ما عليه اين رفتار هستيم و راه مبارزه با آن تشكل و انسجام در نهادهاي مخالف قتل ناموسي و مبارزه با اين خشونت و توحش است. بايد پرچم انسانيت و برابري طلبي را به اهتزاز در آورد. تهديد، خشونت و ناامني عليه زنان و در جامعه و خانواده محكوم است. ما از اين طريق به اطلاع عموم ميرسانيم كه بايد جامعه و مردم مترقي در مقابل اين جنايات بايستند."
بدنبال اين بخش از مراسم جمعيت به طرف كاني دينارحركت كرده و جاده هاي محل حركت مردم بسته شد. معترضين با شعار مرگ بر ارتجاع، زنده باد مساوات، زن كشي محكوم است و.... به مسير خود ادامه دادند. كاني دينار روستايي در نزديك مريوان است كه قتل ناموسي درآنجا اتفاق افتاده است. مردم مدتي جاده اصلي مريوان سنندج را بستند و در اعتراض به فرهنگ و قوانين ضد زن شعار دادند.




نظرات و پيامهاي شما :



^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^#^
فيلترشكنهاي شنبه 2 شهريور 87 :


https://salafian.comhttps://baghsnen.comhttps://218.174.152.28/http://www.bebounlocker.info/https://218.174.37.3/http://www.ploan.info/https://122.124.160.31/http://www.proxyx.nl/http://www.getpast.us/http://www.ens.freezoka.com/http://cloakninja.info/http://www.browsedomain.info/http://blockipsurf.info/http://www.puzzlemat.info/http://secretsurfonline.info/http://www.cantseemehere.info/http://818.blogsky.com/http://proxyvenue.com/https://safardoost.com/https://arzane.comhttps://safarbama.comhttps://aashkhane.comhttp://oddball.bugyounot.info/http://surf333.info/http://www.creepinaroundonline.info/http://www.shutdownproxy.info/https://122.127.217.87/http://trusty.bizeebee.info/http://surfinschoolonline.info/https://211.74.76.9/http://www.zxvz.com/http://818.blogsky.com/http://vaccess.info/https://125.225.42.90/http://keywordnichepowr.com/http://netzowner.com/http://www.hottiez.cn/http://www.ens.freezoka.com/http://pal.susmenot.info/http://domainbypass.com/http://vital.trackyounot.info/http://www.ezwasp.info/https://aashkhane.comhttps://ruznoor.com/http://www.takeyourvitamin.info/https://fh.derrierescabaret.com/
http://www.smoothtraffic.info/https://125.229.161.248/http://proxy.ocazional.com/http://www.dodgeablock.info/https://61.225.162.244/http://forteach.info/http://www.careereducationdirectory.info/http://www.keytofirewall.info/http://www.shortbump.com/http://www.hottiez.cn/http://0816.blogsky.com/http://www.linestepper.info/http://onhide.info/http://surfchemistry.com/http://www.allcolleges.info/http://www.academiccalendar.info/https://aafriz.comhttp://www.ynml.com/http://www.ens.freezoka.com/http://www.xopp.net/https://61.64.235.173/http://1juke.co.cc/http://www.nanoclopedia.com/http://www.zxvz.com/https://poshtzereh.comhttp://www.danzarella.com/http://veonh.com/http://www.lolxy.com/https://122.118.205.196/http://www.ens.freezoka.com/http://danzarella.com/https://61.224.216.195/http://0815.blogsky.com/https://122.123.6.194/http://www.qlicq.eu/http://www.hieranfangen.de/http://www.uoip.net/